Sayang Ibu :'(

Hai , sihat ? hmm , aku sedih sebab semalam aku dapat panggilan dari mak aku , dia kata :-
Mak : hello
Aku : hello
Mak : Adik , ibu meninggal :'(
Aku : Ibu mana ?
Mak : Ibu arin lah 
Aku : Oh yaka ? 
Mak : Haa , K pi mandi siap-siap pakai baju kurung , nak p Taiping dengan acu
Aku : K
Lepas je mak aku call , aku terus offline , then masuk bilik menangis ~
Lama lah jugak sampai merah-merah mata aku , pastu keluar pi sterika baju kurung,tudung
pastu pi mandi ~
Lepas mandi tu pakai baju , then siap-siap tunggu mak aku balik dari buat bisnes dia , 
pastu tunggu punya tunggu dia balik , K sampai rumah dia call sana sini nak cari kereta tumpang nak ke Taiping sebab acu aku lambat makan kenduri rumah mak saudara , K lambat sangat tunggu acu aku tengok-tengok dah sampai pukul 4.00 dah ..
Arwah kebumi lepas asar , jadi kami semua tak sempat tengok muka IBU buat kali terakhir , Lahaii sedih kot
Bertolak dari rumah pukul 4.30 , mana sempat kan nak sampai sana , asar pukul berapa ? sekarang pukul berapa , memang tak sempat lah , errr
Pastu sampai sana dah pukul 6 lebih , tu pun ada saudara depa je , K takpalah , 
Mak aku masuk je rumah tu , mak aku terus pi peluk anak tunggal dia , sian arin baru darjah 6
K aku tengok mak aku nangis , aku nangis jugak , lahaii nak buat acano kan , air mata dah nak keluar , keluar je lah , time tu jugak lah lupa nak bawak tisu , terpaksa lah lap dengan tudung -.-
K takpa lah , dok sembang-sembang dengan AYAH pastu AYAH cerita lah sakit IBU , K aku nangis balik :'(  arin aku tengok tenang je , macam tadak papa yang belaku , aku ni pun anak angkat dia nangis sampai mata merah dia tengok slambur je ,  maybe budak budak kot , tak paham lagi --'
hmmm , tu jelah kot aku nak cerita , aku dah kehilangan seorang ibu angkat yang sayang dekat keluarga aku untuk selama lamanya , ;'(

aku sedih :'(

Kbai .

No comments:

Post a Comment